DOLÇOS SALUDABLES,

LLAMINADURES DE FRUITA

de febrer 02, 2016 Amblesmansalamassa 6 Comments

No sé molt bé quin nom donar-li a aquesta recepta. Finalment m'he decidit per llaminadures però potser li podriem dir barretes o pasta de fruita.
Jo ho utilitzo a mode de barreta energètica quan surto a córrer i la veritat és que em va molt bé, i és una alternativa ben saludable i sense tants sucres com les comercials.
A més a més, es poden fer de diferents sabors, i es conserven perfectament durant mesos en un recipient hermètic.
A que espereu a provar-les?


Ingredients:
-500grs Pomes
-500grs Fruita (Mora, Préssec., Maduixa, Figues...)
-Suc 1 Llimona
-150grs Mel

Posem tota la fruita, pelada i trossejada en una cassola, amb el suc de llimona. Cuinem a foc lent fins que estigui suau i carnosa.
Passem per un colador o trituradora. Agreguem la mel i barrejem bé amb el puré.
Extenem capes de 3-4mm a sobre paper de cuina.
Secar a 60º fins que estigui deshidratat i es desenganxi fàcilment del paper. Ha de quedar de textura elàstica, que es pugui doblegar. Si us passeu quedarà molt sec i es trenca.
Al forn trigarà entre 6-8hrs.
En el meu cas ho faig amb una deshidratadora.
Amb maduixa/mora trigarà unes 4.30hrs, de prèssec unes 6 hores i de figues 5 hrs.
Un cop acabat el procés, ho traiem de la deshidratadora i ho tallem a tires. Jo prefereixo enrotllar-les per fer una espècie de rotllets, però si ho preferiu ho podeu deixar a tires.
Ho guardem en un recipient hermètic on aguanta perfectament 3-4 mesos,encara que a mi no em duren tant...

Potser també t'interessa...

6 comentaris:

  1. Una llaminadura ben original! La veritat és que ha de ser molt saludable, encara que no he provat mai a casa de deshidratar fruita! L'has feta servir per cuinar algun plat o postres, o les menges tal qual? Una abraçada!

    ResponElimina
  2. No...la menjo tal qual. Entre hores o per fer esport! La veritat és que és un vici...però ben saludable!

    ResponElimina
  3. Quines llaminadures més bones!! ara que dius de deshidratadora, me'n van regalar una, però no tinc instruccions, és rodona, amb diferents pisos, bastant gran, la noia que me la va donar no l'havia ni estrenat! però no l'havia fet servir mai... així que si em dius els passos a seguir l'estrenaré! gràcies!

    ResponElimina
  4. No hem queda clar si sempre és 500 g de pomes+ 500 g d'una altra fruita?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Teresa, així és!! Jo normalment hi poso 500 grs de poma i 500grs d'una altra fruita (maduixes, figues, préssec...)(. Fins i tot ho he fet amb fruites del bosc congelades i surt també bé.
      Cous una mica la fruita en una cassola, amb el suc de llimona. Després ho tritures amb la mel.
      A cada pis poso un paper de forn (la meva té un forat al mig, així que el retallo) i fico una capa del puré de fruites, no molt gruixuda, de mig dit aproximadament.
      Ho deixo a la deshidratadora unes 4h30'-5h aprox, encara que ho pots parar quan vulguis i mirar com va. La meva només té una temperatura, i penso que són uns 65º.
      Ja m'expliques si ho fas!!
      Jo utilitzo molt la deshidratadora, sobretot per fer fruita deshidratada...els mangos queden boníssims!!
      Si vols em pots escriure al mail si tens dubtes!

      Elimina
  5. Té molt bona pinta, ho provaré! Tens més receptes amb la deshidratadora?

    ResponElimina