BRIOIXERIA I MASSES

TORTELL DE REIS by Alma Obregón

de gener 12, 2016 Amblesmansalamassa 6 Comments

Ja sé que vaig una setmana tard amb aquesta recepta, però és que va sortir taaaant bona que no la puc deixar per l'any que ve. La recepta la vaig veure al blog Objetivo:Cupcake Perfecto i de seguida em vaig decidir per fer-la, ja que és una recepta sense massa mare ni preferments. Sense dubte, és la recepta més sencilla de tortell que he fet fins ara, i la més ràpida també, però el resultat final no té res a envejar a les receptes que havia fet anteriorment. De gust boníssim i la massa ben esponjosa....gairebé igual que els de pastisseria. Apunteu-la per l'any que ve, ja que val molt la pena!!



Ingredients:
-430grs de Farina de Força
-160ml Llet
-2 ous L
-21grs Llevat fresc
-60grs Mantega
-120grs Sucre blanc
-5grs Sal
-2 Cullerades Aigua de flor de taronja
-Ratlladura de llimona i taronja
-Ou batut
-Fruita confitada
-Sucre gebrat

Començarem bullint la llet amb la ratlladura de mitja llimona i mitja taronja. Ho deixarem infusionar fins que es refredi una mica i després colarem la llet. Afegim l'aigua de flor de taronja, el sucre, la sal i ho reservem.
Posem la farina en un bol. Diluïm el llevat a la llet i hi incorporem els ous batuts. Fem un forat al centre de la farina i aboquem els ingredients líquids que hem mesclat abans.
Amassem fins a obtenir una massa elàstica i homogènia. En el meu cas ho he fet a mà, i he intercalat periodes d'amassar i també de repòs.
Quan la massa estigui llisa, incorporarem la mantega, que haurem tallat a dauets i que tindrem a temperatura ambient. Haurem de seguir amassant fins que la mantega s'integri per complet a la massa. Aquesta part del procés és una mica engorrosa ja que la massa es torna molt enganxifosa, però si tenim paciència i anem amassant conseguirem una massa llisa i tersa.
Donem forma de bola a la massa, la col.loquem en un bol engrassat i la tapem amb paper film.
Ho deixem reposar fins que dobli el volum (jo ho he deixat 2 hores aproximadament).
Traiem la massa del bol, mantenint la forma de bola. Fem un forat al mig i li donem la forma de tortell. Hem de fer un bon forat, ja que la massa fermenta molt i si el fem molt petit desapareixerà.
Si tenim figureta o fava ara és el moment de posar-la dins del tortell.
Deixem reposar el tortell, tapat amb paper film fins que dobli el seu volum en un lloc càlid (45'-1h aprox).
Pintem amb ou batut i decorem amb les fruites confitades i el sucre gebrat.
Fornejar durant 25' a 190º.
En el meu cas, com que tinc un forn petit, he fet dos tortells com el de la foto, però si ho preferiu en podeu fer un de ben gros. 
És una recepta de les que no fallen, però és important utilitzar farina de força, pesar bé el llevat, respectar bé els temps de repòs i no passar-se en el fornejat. Tenint en compte això i seguint els passos de a recepta us garantitzo que el resultat serà un tortell per deixar bocabadats als vostres convidats.





Potser també t'interessa...

6 comentaris:

  1. A mi m'has convençut, tant amb les paraules com amb les fotografies. L'haurem de provar, ara, no sé si m'esperaré a l'any vinent... un trosset de tortell ve de gust qualsevol dia! un petó.

    ResponElimina
  2. T'ha quedat ben esponjós! fet a casa queda boníssim! i el que t'estalvies...! petons

    ResponElimina
  3. El tortell hauria de passar a ser oficialment postres típiques de diumenge. No pot ser que una cosa tan bona només es mengi en dates assenyades. Quina bona pinta que té aquest tortell. No m'he posat gaire amb les masses, però aquesta paga la pena. Un petonet!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs estic totalment d'acord!!! A veure si ho poso en pràctica...jeje.

      Elimina