PASTISSOS i ALTRES DOLÇOS

PASTÍS CRUIXENT DE CARQUINYOLIS

de febrer 06, 2015 Amblesmansalamassa 3 Comments

L'altre dia em vaig comprar un llibret, de receptes de pastissos fàcils i ràpids, i aquest em va cridar l'atenció només veure'l. A més a més, justament tenia un paquet de carquinyolis donant voltes desde fa temps, així que a la primera ocasió que he pogut m'hi he posat.
El resultat és boníssim, segur que repetiré.



 Ingredients ( motlle rodó 26cm):
-300grs carquinyolis
-5 ous L
-175grs sucre moreno
-90grs cacao en pols
-1 cdta de cafè
-200ml nata postres
-1 pessic de sal

Preesclafem el forn a 180º i forrem el motlle amb paper vegetal. (Si es desmoldable millor, ja que queda un pastís molts trencadís).
Piquem els carquinyolis i en reservem 50 grams.
Batim els ous amb el sucre i la sal fins a obtenir una massa espumosa i blanquinosa. Mesclem el cacao amb els carquinyolis i el cafe i ho afegim  a la crema dels ous. Per últim incotporem la nata a la mescla.
Aboquem la barrera al motlle i coem uns 45' a 170-180º. Si es dora molt per sobre ho tapem amb paper d'alumini.
A mi el centre m'ha quedat una mica cru, però li donava un punt boníssim. Queda un pastís molt sucós, així que és important no passar-nos de cocció perquè mantingui la humitat.

Potser també t'interessa...

3 comentaris:

  1. Hola es veu molt cremós i amb el puntillo de ametlla a de estar genial un petonet guapa.

    ResponElimina
  2. Si,és diferent, però molt bo. Ideal per a fer el cafetó després de dinar.
    Gràcies!!

    ResponElimina
  3. La nata de postres és sense muntar? gràcies

    ResponElimina