PANS I PASTISSOS SALATS

PANETS EXPRÉS

d’octubre 09, 2014 Amblesmansalamassa 0 Comments

Últimament estic probant diferents receptes de pà. No paro de mirar llibres i buscar per la blogosfera. Al blog Una pincelada en la cocina he trobat aquesta panets i teníen una pinta tan bona que no m'he pogut resistir a fer-los. Per ser una recepta de pà és relativament ràpida d'elaborar i senzilla, i el resultat és un panet molt tendre.

 Ingredients:
-550grs farina de força
-180ml llet
-180ml aigua
-4 cullerades sucre
-1 culleradeta sal
-60grs mantega amb sal
-1 culleradeta i mitja llevat sec instantàni

Abans de començar encenem el forn i l prescalfem a 70º, ja que farem fermentar el pà allà.
En un cassó, escalfem una mica la llet, l'aigua i la mantega fins que aquesta sigui fosa i ho deixem temperar una mica.
En un bol barrejem 500grs de farina, el sucre , el llevat i la sal. Fem un volcà i afegim el líquid que hem escalfat abans. Removem amb un cullerot de fusta i quan no qudi farina al bol ho passem a una superfície enfarinada amb la resta de farina.
Amassem la massa. Jo he amassat durant 5-10' i he deixat reposar 10' entremig, tres vegades. 
Hem d'obtenir una massa elàstica que s'ens enganxi una mica als dits, no volem una massa molt seca.
Ho deixem resposar 5' i mentrestant, untarem el motlle amb mantega. Jo he fet servir una cassola de fang de les de tota la vida.
Dividim la massa en porcions de 85grs i fem boles. les fiquem al motlle una miqueta separades entre si, ja que després augmentarà molt el tamany. Ho fiquem al forn i ho deixem 25'. Sense obrir el forn pujem la temperatura a 180º i coem durant 20'.
Just al sortir del forn, quan encara sigui calent, frotem mantega per sobre.
Ideals per esmorzar o berenar, poden anar acompanyats tant com de dolç com de salat.
Jo els he guardat embolicats amb paper film dins d'una bossa i m'han durant 3 o 4 dies molt tendres. També els podeu congelar.

Potser també t'interessa...

0 comentarios: