POSTRES DE CULLERA

"LECHE FRITA". Reto Tía Alia

de juny 30, 2014 Amblesmansalamassa 15 Comments

Un nou repte Tía Alia, per a la majoria fàcil, per a mi potser no tant. Una recepta sencilla pero mai l'havia fet ni tan sols probat. Volia fer la recepta salada, però m'han faltat ingredients, així que he optat per la dolça.
Una recepta ben tradicional, que jo he seguit gairebé al peu de la lletra, amb alguna petita innovació.


 

Ingredients (10 porcions):
-2 rovells
-3 cullerades sucre
-3 cullerades i mitja de Maizena
-375ml llet
-Una branca de canyella
-Pell de mitja llimona
-1 culleradeta essència vainilla
-1 ou batut per arrebossar
-Pà ratllat
-Atmetlles garrapinyades
-Sucre glas

Batim els rovells amb el sucre. Escalfem la llet (menys mig got que reservarem per dissoldre la Maizena), amb la canyella i la llimona. Quan començi a bullir apaguem el foc i ho deixem infusionar tot uns 20'.
Barrejem els rovells amb la llet on hem disolt la Maizena i ho afegim a la llet que tenim calenta (que li haurem retirat la llimona i la canyella). Afegim la vainilla i coem a foc baix, sense parar de remenar fins que espesi molt i se separi de les parets del cassó.
Aboquem a un motlle i deixem refredar. Un cop fred, haurà solidificat encara més i es podrà tallar sense problemes. Tallem les porcions que volguem i les passem per ou batut i per pà ratllat (jo l'he fet casolà, torrant pà sec al forn i després ratllant-lo amb la picadora).En comptes de pà ratllat podem arrebossar-ho amb "farina" d'atmetlles garrapinyades, picant les atmetlles, seguint el mateix procediment que el pà ratllat.
En ambdós casos, fregir en abundant oli de girasol fins que agafi una mica de color i ficar-ho en paper de cuina perquè escorri bé l'oli.
Podem espolvorejar de sucre glas abans de servir.



Potser també t'interessa...

15 comentaris:

  1. A mí me resultó muy curioso pasarla por pan rallado en lugar de por harina, yo la he hecho a mí manera ya que nos gusta mucho, pero ... voy a tener que ir probando cada una de las recetas que os he visto porque las hay muy ricas !!!

    Saludos y feliz verano

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yo ya te digo que como no tenía ni idea....jiji, pero me ha gustado mucho, así que repetiré!!!
      Buen veranito!

      Elimina
  2. ¿Nunca habías probado la leche frita? Pues ya estabas tardando, ya ves, al final estos retos también sirven para eso, descubrir recetas nuevas aunque sean todo un clásico. A mi me encanta la leche frita pero esta vez la carne me ha podido y me he tirado al jamón en escabeche que te recomiendo que también hagas aunque sea con otra parte de carne (que imagino que es el ingrediente que dices que te faltaba jijijiji...)
    Besos y hasta el reto de septiembre.
    Nieves

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si si, siempre se aprenden cosas nuevas. Por eso me gusta tanto el reto, porque la mayoría de recetas son nuevas para mi!
      El jamón habrá que probarlo ya que me he quedado con las ganas....
      Un saludo!!!

      Elimina
  3. Hola! Pues para no haberla hecho nunca, te ha quedado genial!..Se ve bien crujientita por fuera y jugosita por dentro, estupenda! Seguro que no será la última vez que la haces porque está riquiísima, jejeje.

    Un petonet y bones vacances a les tres!

    ResponElimina
  4. No sabemos si entrará este comentario, lo hemos intentado varias veces y no aparece :( Nos gusta mucho tu propuesta aunque nos llama la atención que no hubieses comido nunca leche frita: ahora ya sabes lo rica que está :)
    Besitos.

    ResponElimina
  5. Pues si...me parece que el blog ha entrado en modo vacaciones sin preguntar..jajaja
    Un saludo!!

    ResponElimina
  6. Te molt bona pinta!! T'ha passat com a mi que era la primera volta q la cuinava i probava, pero el meu jo interior va aconseguir q no perguera la meua essencia i m'arriscara a cambiar ingredients!!
    Petons i encantada de coneixer-te! M'agrada molt el blog!

    ResponElimina
  7. Me ha sorprendido que no la hayas comido nunca ,yo como soy muy golosa siempre estoy haciendo dulces y este es de los primeros que hice hace mucho tiempo.
    Como te quedo genial ,seguro que repites.besinos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si,,,a golosa no me gana nadie!jajajaja. ha estado bien la experiencia..!!

      Elimina
  8. Que ricaaaa, a mi me encantó y eso que no soy nada golosa! Besotes!
    Glo de COCINAR CON AMIGOS

    ResponElimina