PANS I PASTISSOS SALATS

FOCACCIA D'OLIVES

de maig 02, 2014 Amblesmansalamassa 1 Comments

La veritat és que mai he probat una focaccia abans de fer-la, així que no sé exactament com hauria de ser el resultat. Però m'ha semblat molt bo. Potser m'ha quedat la massa una mica fina, a la propera la deixaré una mica més gruixuda.
He seguit la recepta de Xavier Barriga.

Ingredients:
-500grs farina força
-300ml aigua
-40ml oli oliva
-20grs llevat fresc
-10grs sal
-20grs sucre
-Olives verdes i negres
-Farigola
-Sal gruixuda
Barrejem en un bol la farina, la sal, el sucre i l'oli. Afegim l'aigua a poc a poc i l'anem mesclant amb els dits . Quan tot sigui massa (que no quedi farina al bol), ho passem a una superfície una mica enfarinada i comencem a amassar. Jo he utilitzat el Mètode Bertinet.
Quan a la massa li quedi poc per estar amassada del tot li afegim el llevat, amb una miqueta d'aigua i seguim amassant fins que estigui ben integrat.
Extenem la massa directament, amb l'ajuda d'un corró i li fiquem els ingredients. En aquesta cas li he ficat olives negres i verdes, farigola i sal.
 Deixem reposar la massa uns 60' tapada amb un drap i després la coem al forn uns 20-25' a 250º.



Potser també t'interessa...

1 comentari:

  1. Clara a mi em sembla que aquesta focaccia t'ha quedat perfecta! a mi m'agraden així finetes... i de gust ha de ser ben bona, oi? per la pinta egur que sí! Vaig a posar al meu blog en enllaç del teu per no perdr'm cap de les teves receptes, una abraçada!
    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina